Monday 14 April 2008

Swan Lake prepared for quilting



Here is the backing taped down whith the front side down. It's wider than the top all the way round.

Her er bakstykket tapet fast med retten ned. Det er bredere enn toppen rundt hele.

I use two layers of flannel as batting since you don't want to much loft in a portrait quilt. It's taped down on the top of the backing and is also a bit wider than the top.

Jeg bruker to lag med flanell som mellomlegg siden en ikke ønsker noe som fyller for mye i en portrettquilt. Den er tapet fast på toppen av bakstykket og er også en del bredere enn toppen.



Here's the top in place and taped down

Her er toppen på plass og tapet fast.


Here's all the layers basted together both diagonally and horizontaly. It took 6 hours to tape it down and baste it. I know know exactly what Marilyn Belford says in her book:' Remove all the tape with whichever fingers are not sore.' Only my little fingers are not sore... And tomorrow it's time to begin quilting. I think I know how to quilt it, but changes in my mind may come in the process.

Her er alle lagene tråklet sammen både diagonalt og vannrett. Det tok 6 timer å tape og tråkle. Jeg vet akkurat hva Marilyn Belford sier i boka si: 'Fjern tapen med de fingrene som ikke er såre'. Bare lillefingrene som ikke er såre akkurat nå... Og i morgen er det tid for å begynne å quilte. Jeg tror jeg vet hvordan jeg skal quilte den, men jeg kan forandre mening underveis.

No comments:

Post a Comment