Monday 27 August 2007

Flesh toned fabrics

When I started to collect fabrics for Mina's portrait, I found that quite difficult. Too few fabrics to choose among. I have never dyed flesh toned fabrics before, so some experimenting was necessary. I have recepies for some nice, dark burgundy and dyed a gradiation of two of them. One got lovely, the other was too violet. But a week ago I recieved some camel colored dye from a very nice american woman. This camel dye maked lovely tones for a tanned skin, but Mina's is more pink. So to have even moore fabrics to choose among, I made a gradiation with a mixture of the pink and the camel. The result was a lovely brownish pink!





Når jeg besynte å samle stoff til portrettet av Mina så fant jeg ut at det var ganske vanskelig.Det var altfor få stoffer å velge blandt. Jeg har aldri farget hudfarget stoff før, så det trengs nok en del eksperimentering. Jeg har oppskrift på noen fine, mørke burgunder og farget en gradering av to av disse fargene. En ble fin, den andre ble alt for lilla. For en uke siden fikk jeg tilsendt litt fargepulver i farge camel av en veldig hyggelig amerikansk dame. Camel farvet noen vldig fine toner for en solbrun hud, men Mina's er mye mer rosa. Så for å ha enda flere farger å velge blandt, så laget jeg en kombinasjon av rosa og camel. Resultatet ble en nydelig brunlig rosa!

No comments:

Post a Comment