Monday 1 June 2009

My new quilting "baby"

Little Gracie II
My new quilting "baby" arrived some days ago. A Little GracieII quilting frame with a Janome 1600P-DBX. The Janome does 1600 spm, but I don't think I'll ever use it at that speed. I have not have time to play with her yet, because I have finished the Tango (picture will come soon). I have a lot to learn to manage this system, but I think there will be a lot of fun! (The picture of her is not my own, but from the dealer). I have assembled the frame in a crib size for practicing, but can add another part and it will be a queen size.
If anyone knows about good longarm quilting sites, please let me know. I have found the Longarm University and Sharon Schamber's network. Both have a lot of great information.


Den nye quilte "babyen" min ankom for noen dager siden. Det er en Little Gracie II quilteramme med en Janome 1600P-DBX maskin. Maskinen gjør 1600 spm, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den på den hastigheten noen gang. Jeg har ikke hatt tid til å leke meg med den ennå, for jeg har gjort ferdi "Tango" (bilder kommer snart). Jeg har mye å lære om å operere dette systemet, men jeg tror det blir mye moro! (Bildet er ikke mitt, men fra forhandleren). Jeg har satt den sammen i "crib size". Synes det var en grei størrelse å øve på, men kan sette på en bit til så den kommer opp i "queen size".
Om noen vet om noen gode longarm quiltesider, så vil jeg sette pris på å høre om det. Jeg har funnet Longarm University og Sharon Schamber's Networ og begge har masse god informasjon.

No comments:

Post a Comment