Wednesday 19 September 2007

Threadpainting

Now the threadpainting of Mina is finished. It was as difficult and scary as I thought it would be. The most difficult was the eyes. I used a whole day to finish them. It's much easier to paint with a brush and paint than with thread and a sewing machine. It's so easy to get one wrong stich and it ruins a lot. It's also difficult to see the whole picture when you work so close to the fabric. Everything looks differen from a distance.
I'm quite pleased with the outcome and Marilyn Belford was very pleased, too. Just enough threadpainting.
Now I'm waiting for the last lesson about quilting and hanging. Meanwhile I've just started on my next project - a portrait of my grandsons Andreas and Viktor. Then I'll see how I manage to do without Marilyn's guidance.

Så er "trådmalingen" av Mina ferdig. Det var like vanskelig og skremmende som jeg hadde forventet. Det absolutt vanskeligste var øynene. Jeg brukte en hel dag på å få de ferdig. Det er mye enklere å male med pensel og maling enn med symaskin og tråd. Det er så fort gjort at ett sting blir feil og ødelegger mye. Det er også vanskelig å se helheten når man jobber så tett på stoffet. Alt ser helt annerledes ut på avstand.
Jeg er ganske fornøyd med resultatet og Marilyn Belford var også veldig fornøyd med det. Akkurat passe trådmaling.
Nå venter jeg på siste leksjonen om quilting og oppheng. I mellomtiden har jeg så smått begynt på mitt neste prosjekt - et portrett av mine barnebarn Andreas og Viktor. Så får vi se hvordan jeg greier meg ut Marilyn's veiledning.

No comments:

Post a Comment