Friday 5 November 2010

Some progress


Here is the update I promised. Two of the faces are in place. Since there are seven turbans and faces / parts of faces, I have decided to make them all first. I think they will be a good foundation for threadpainting and quilting. I feel I have enough experience now to say so. It's amazing what some thread details and quilting can do with the picture. I'm already looking foreward to that process. At least I know that the folds in the turbans will suit very well for free motion quilting.

Her kommer oppdateringen jeg lovet. To av ansiktene er på plass. Siden det er ialt 7 ansikter / deler av ansikter og 7 turbaner på bildet, så har jeg denne gangen valgt å lage alle disse først. Jeg tror de blir et godt grunnlag for "trådmaling". Jeg begynner å få såpass erfaring at jeg tør påstå det. Det er utrolig hva tråddetaljer samt quilting kan gjøre. Jeg har alt begynt å glede meg til den prosessen. Jeg vet i alle fall at foldene i turbanene egner seg veldig godt til frihåndsquilting.
Photobucket

4 comments:

  1. Kjempe lekkert Bente og for noen flotte fargetoner du har fått til Gleder meg til å se fortsettelsen fremover.

    ReplyDelete
  2. Tusen takk, Lise! jeg er virkelig glad for alle fargekursene jeg har tatt når jeg trenger såpass mange nyanser.

    ReplyDelete
  3. Du er en av de som mottar en “Sunshine Award” fra meg. Du kan lese mer om dette på bloggen min 16. november. Takk for en fin blogg!

    ReplyDelete