Thursday 29 July 2010

Aweleye


I found that I havn't posted any pictures of my latest quilt after it was finished. But not all finished... I found I have forgot to take any pictures after I decided to quilt over the white bodypaint., but i post them anyway. I'll post new ones as soon as I have taken some. Aweleye is now in England and is going to be showed at The Festival of Quilts in Birmingham August 19.-22. If anyone is going to the show I would appreciate if you take some pictures of it and send me :-)

Jeg fant ut at jeg ikke har postet noen bilder av den siste quilten min ferdig. Ferdig og ferdig fru Blom... Jeg har visst ikke tatt noen bilder etter at jeg bestemte meg for å quilte over den hvite kroppsmalingen, men jeg setter inn bildene allikevel. Jeg skal oppdatere de så fort jeg kan. Aweleye er nå i England og skal stille på Festival of Quilts i Birmingham 19.-22. august. Dersom noen skal dit, setter jeg stor pris på om dere tar bilder og sender de til meg :-)


Aweleye means bodypaint. The label on the back explains the rest:

Aweleye betyr kroppsmaling. Merkelappen på baksiden forklarer resten.

AWELEYE

by
Bente Kultorp Andresen
2010


Bangarra dancer Russell Page (1968-2002) performing
in front of an untitled painting by Aboriginal artist
Emily Kame Kngwarreye (1910-1966).
This painting is part of a series of Aweleye paintings.
Aweleye refers to women's ceremonies associated with
women's business and also refers to the painting of designs
on a woman's body. This spiritual, sensous and
meditative performance reflects the nuturing role of
women in Aboriginal Society.


All the piece is heavily quilted. Mainly I have used circular or curved shapes and patterns.

Hele bildet er quiltet veldig tett. Stort sett har jeg brukt mønster med runde former, mye sirkler i variasjoner. 


Here is the back. The quilting is more visible here, but the quilting over the bodypaint is missing here, too.

Her er baksiden. Quiltingen synes bedre her, men også her mangler quiltingen over kroppsmalingen.

1 comment: