Tuesday 15 November 2011



It's been a long time since I had something new to blog about, but here is a little update.
I'm working on a new large picture, this time of my grandmother on a Harley Davidson. The original picture is tiny and was taken in 1925, so this has been a real challenge. It got no less when I decided to make it in momocrome colors and use just a few different fabrics. Most of the fabrics are from Caryl Bryer Fallert. She has some beautiful fabrics that's very suiteable for my work. I'm not happy with the face, so it's going to be redrawn, but not before the rest is finished. I have run out of fabric so I'm waiting for more from the US. In  the meantime I have been working a little on my "everlasting" bed quilt. 

Nå er det leeenge siden jeg har hatt noe å blogge om, men her kommer en oppdatering.
Jeg holder på med et nytt stort bilde, denne gang av min farmor på en Harley Davidson. Bildet jeg har gått ut i fra er knøttlite og tatt i 1925, så dette har vært en virkelig utfordring! Den ble ikke mindre av at jeg også ønsket å lage det i monokrome farger og kun bruke et begrenset utvalg av stoffer. De fleste stoffene er fra Caryl Bryer Fallert. Hun har noen nydelige sjatteringer som egner seg veldig godt til mitt bruk. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med ansiktet, så det skal tegnes om, men ikke før resten er ferdig. Nå har jeg råket opp for stoff og venter på ny forsyning fra USA, så i mellomtiden har jeg sydd litt på "evighets" sengeteppet mitt.



This is actually my quilting guild work, so most of it is sewn by hand. But now I have "cheated" a bit and sewn the corner blocks with the machine. I have sewn on paper - so much easier when there are so many  pieces. I'm sorry that it hangs bad, but my design bord is only 180 cm x 180 cm, so it's not big enough. The block will be attached by hand ( theey are only pinned) on the next guild meeting. Then it remains five borders in different withs. I may sew them on the machine....

Dette er egentlig quiltemøte-arbeidet mitt, så det meste er håndsydd. Men nå "har me juksa lite" og sydd hjørneblokkene på maskin. Jeg valgte å sy de med papirsøm - mye enklere når det er så mange spisser. Jeg beklager at det ikke henger særlig pent, men designtavla mi er bare 180 x 180, så den er ikke stor nok lenger. Hjørneblokkene vil bli sydd fast for hånd (de er bare nålet fast) på neste quiltemøte og så er det fem forskjellige border i variable bredder som gjenstår. Det er mulig jeg syr de på maskin....

Photobucket

5 comments:

  1. The piece with your grandmother is looking GREAT! I love the monochrome for it - perfect. The effects of shadow and light are really showing through.

    ReplyDelete
  2. Thank you, BJ! The contasts in the picture was one of the challenges! It need to be quite strong when you don't have a lot of color to play with :-)

    ReplyDelete
  3. Natural scenario is best scenario of all design fabricator......

    Textile Portal

    ReplyDelete
  4. Your quilts/crafts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world!
    www.quiltworld2.blogspot.com
    Hugs, Ulla (from Finland)

    ReplyDelete
  5. Soft as silk, yet capable of keeping you warm, soysilk is spun from soy protein. Dress up in soysilk for complete chic look without compromising on your green principles. stickgarn

    ReplyDelete